Συγγραφεας : MissInformation
Απόσπασμα από το βιβλίο:
Ταυτόχρονα, σκοπός της Guerilla Installation δεν είναι η αισθητική βελτίωση των
τόπων στους οποίους παρεμβαίνει μέσω των αισθητικών αλλαγών. Κάτι τέτοιο, στην
περίπτωση των μη – τόπων, δεν θα μπορούσε παρά να σημαίνει μια προσπάθεια που
στοχεύει στην αποδοχή απ’ την πλευρά των ανθρώπων ενός χώρου που αποτελεί την
υλική προβολή μιας κατάστασης στην οποία εναντιώνεται η Guerilla Installation. Σ’
ένα μέρος σχεδιασμένο με κύριο οδηγό την χρηστικότητα, βασικός σκοπός του
οποίου είναι να διευκολύνει την ροή, στον οποίο όλα υπάγονται στην
προβλεψιμότητα, στο μονοσήμαντο της επικοινωνίας, στο στιγμιαίο της εντύπωσης,
ώστε να μην μπλοκαριστεί η ροή… σ’ ένα τέτοιο μέρος η εισαγωγή μιας ρήξης θα
μπορούσε μονάχα να ταυτιστεί με την παρεμπόδιση της λειτουργίας του. Η
παρεμπόδιση αυτή μπορεί να γίνει σε αισθητηριακό επίπεδο, με την εισαγωγή ενός
θορύβου, μιας ρωγμής στην αισθητηριακή λειτουργικότητα του χώρου,
λειτουργικότητα που ολοκληρώνει τον στόχο της μονάχα μέσω της αυτοματοποίησης
της αντίληψης. Ο «θόρυβος» αυτός θα μπορούσε λοιπόν να πάρει την μορφή μιας
διαταραχής ή αναστάτωσης των αισθήσεων, που θα θέσει υπό αμφισβήτηση την
αυτοματοποιημένη σχέση μας με τον χώρο¨ ή πάλι μπορεί να πάρει την μορφή μιας
άμεσης επίθεσης στην υπνωτική ηρεμία που χαρακτηρίζει την αυτοματοποίηση, στην
αποστείρωση των πλαστικών διαδρόμων που μεταφέρουν αποκοιμισμένους
ανθρώπους. Η ρήξη μπορεί όμως να πραγματοποιηθεί και σε υλικό επίπεδο, σαν ένα
παιχνιδιάρικο οδόφραγμα, το οποίο με την ύπαρξή του μπλοκάρει κυριολεκτικά την
κυκλοφορία, ένα εμπόδιο στην λειτουργικότητα των διαδρόμων ταχείας
κυκλοφορίας, ένας Μεξικάνος που παίρνει την σιέστα του στην μέση ενός
αυτοκινητόδρομου. Και στις δύο περιπτώσεις, είναι σαφές ότι πρόκειται για μια
επιθετική παρέμβαση, που φέρεται εναντίον της κανονικότητας και της αδιάκοπης
λειτουργίας της ροής, και κατά συνέπεια ενάντια στους ανθρώπους που είναι φορείς
αυτής της ροής.